شیر گاو محبوب بزرگسالان و کودکان است. بسیاری از والدین از این مایع مغذی به عنوان کمک غذایی برای کودکان استفاده می‌کنند. شیر گاو می‌تواند در سنین مناسب جایگزین مناسبی برای شیر مادر باشد.

آیا هر آنچه که درباره مصرف شیر گاو می‌دانید صحت علمی دارد؟

شیر گاو یکی از محصولاتی است که از زمان‌های دور در میان مردم از محبوبیت بسیار زیادی بخوردار بوده است. مصرف شیر گاو از دیر باز در بین انسان‌ها بوده و هنوز هم هست. این غذای کامل و محبوب پر از کلسیم بوده و در عین حال بسیار لذیذ  است.

 شیر گاو علاوه بر اینکه می‌تواند به عنوان یک میان وعده بسیار کامل ایفای نقش کند به عنوان یک غذا کامل هم شناخته شده است و حتی در گذشته به عنوان یک وعده غذایی در میان خانوارها مصرف می‌شده است.

شیر گاو محبوب بزرگسالان و کودکان است. بسیاری از والدین از این مایع مغذی به عنوان کمک غذایی برای کودکان استفاده می‌کنند. شیر گاو می‌تواند در سنین مناسب جایگزین مناسبی برای شیر مادر باشد. شیر گاو همچنین می‌تواند به عنوان یک کمک غذا در کنار شیر خشک به کودکان شیرخوار داده شود. با تمامی این اوصاف آیا تمام آنچه که راجع به شیر و خواص آن می‌دانیم صحیح هستند؟ در این مقاله می‌خواهیم از عقاید اشتباهی درباره شیر پرده برداری کنیم که شاید حتی برای شما هم شوکه کننده باشند. با ما همراه باشید.

۵ واقعیت شوکه کننده درباره شیر گاو       

۱. کودکان برای رشد کافی نیاز صددرصدی به شیر ندارند: خبری که شنیدید شاید عجیب باشد، اما کاملاَ علمی است. همه والدین به کودکان ۵ تا ۱۰ سال تاکید می‌کنند که حتماً شیر بنوشند تا قوی شوند و بتوانند از رشد کافی برخوردار باشند. با وجود این عقیده جالب است که بدانید برخی از پژوهش‌ها نشان داده که کودکانی که شیر نمی‌نوشند نیز همانند سایر کودکان می‌توانند به خوبی رشد کنند و شیر به خودیه خود  فاکتور اساسی در رسیدن به رشد کامل نیست.

۲. بر خلاف تصورها شیر بهترین ماده جذب کلسیم نیست: برخی تصور می‌کنند که با نوشیدن شیر به مقدار بسیار زیاد به میزان بالایی از کلسیم خواهند رسید. واقعیت چیز دیگری است. میزان کلسیم موجود در لوبیا، دانه‌ها، آجیل و سبزی‌های‌برگدار از بهترین منابع تامین کلسیم مورد نیاز بدن هستند.

۳. شیر کم چرب از چاقی مفرط جلوگیری نمی‌کند: بعضی از افراد تصور می‌کنند که با استفاده شیر کم چرب دیگر چاق نمی‌شوند. واقعیت این است که شیر کم چرب نیز مانند شیر پر چرب دارای چربی اشباح شده است، اما میزان آن نسبت به شیر پر چرب بسیار کم‌تر است. پس چاقی حاصل از آن نیز کمتر خواهد بود، اما صفر نیست.

۴. شما نمی‌توانید به هر اندازه که می‌خواهید شیر بنوشید: طبق آخرین تحقیقاتی که بر روی ۶۰ هزار زن ۳۵ تا ۷۵ ساله و ۴۵ هزار مرد ۴۵ تا ۸۰ ساله انجام شد، مشخص شد که مصرف بیش از حد شیر گاو نه تنها مفید نیست بلکه می‌تواند منجر به مرگ افراد شود. مصرف بیش از سه لیوان شیر در روز می‌تواند مرگ آفرین باشد چرا که ایجاد سنگ در کلیه را تسریع می‌بخشد و همچنین می‌تواند منجر به سرطان و توده‌های سرطانی شود.

۵. شیر از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند: این سخن تا چه حد درست است؟ باید بدانید که شیر به تنهایی نمی‌تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند و جالب‌تر این است که افرادی که کلسیم مورد نیاز خود را از محصولات لبنی دریافت می‌کنند نسبت به افرادی که فقط شیر می‌نوشند از ریسک کمتری برای ابتلا به پوکی استخوان برخوردار هستند.

۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =

    پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    لینک‌های مفید

    آخرین اخبار