یکی از مواردی که بدن را از درد محافظت می‌کند، اجتناب از موقعیت‌های استرس زاست؛ استرس باعث بروز سردرد ناگهانی می‌شود.

نحوه تسکین درد بدون مصرف دارو در ماه رمضان

برخی از روزه داران در ساعات روزه داری احساس درد می‌کنند که دلیل آن عمدتا سردرد است و در عین حال فرد روزه دار نمی‌تواند در هنگام روزه داری از مسکن استفاده کند که در این حالت باید به روش‌هایی متوسل شود که به کاهش درد کمک کند.

موارد زیادی مانند راه رفتن سبک، کشش یا تمرین یوگا وجود دارد که به فرد روزه دار کمک می‌کند تا درد خود را در ساعات روزه داری کاهش دهد؛ به گونه‌ای که همه این‌ها بدن را به آرامش می رساند و اگر درد ناشی از سردرد یا کشیدگی عضله باشد، این روش‌ها بسیار سودمند خواهند بود.

روزه داران همچنین می‌تواند در طول ماه رمضان به رعایت موارد مختلف از جمله پرهیز از ورزش‌های سنگین، از خود در برابر درد محافظت کنند؛ زیرا این کارها ممکن است باعث خستگی عضلانی، پارگی یا سفت شدن آن شود که در نتیجه منجر به احساس درد در طی چند روز بدون امکان دستیابی به داروهای ضد درد می‌شود؛ بنابراین بهتر است در ماه رمضان تمریناتی ساده را انجام دهید و ورزش سخت را به بعد آن موکول کنید.

همچنین، یکی از مواردی که بدن را از درد محافظت می‌کند، اجتناب از موقعیت‌های استرس زاست؛ استرس باعث بروز سردرد ناگهانی می‌شود. علاوه بر این از خشکی و کمبود آب بدن جلوگیری کنید؛ زیرا بر تمام بدن تاثیر می‌گذارد و باعث سردرد می‌شود، بنابراین باید به میزان کافی از مایعات استفاده کنید.

هنگام افطار و سحر نیز، از مصرف برخی از انواع غذاها مانند غذاهای سرخ شده یا غذاهای سرشار از کربوهیدرات یا پر از قند خودداری شود، زیرا همه این موارد ناسالم هستند و باعث می‌شوند بدن مواد مورد نیاز خود را دریافت نکند و درنتیجه منجر به سردرد و گاهی اوقات درد معده به دلیل عدم توانایی هضم آسان غذا شود.

کد خبر: 55242625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =

    پربازدید

    پربحث

    آخرین اخبار